דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גם מותגים מזדקנים 

מאת    [ 03/07/2008 ]

מילים במאמר: 383   [ נצפה 2541 פעמים ]

בשנים האחרונות הפך נושא האנטי-אייג`ינג להיות אחד התחומים החמים ביותר,נושא ההזדקנות לא פוסח על אף אחד ומעסיק את כולנו מי יותר ומי פחות,אבל מסתבר שגם מותגים סובלים מבעיות של אייג`ינג. יש מותגים שמזדקנים בחן ,כאלה שהזמן עושה להם טוב ,מעמדם מתחזק ,ההערכה אליהם גדלה, אצל אחרים ניכרות השנים בצורה פחות מחמיאה ,הם הופכים, ללא רלבנטיים,מיושנים,לא עכשוויים,ולמעשה הופכים לחסרי יכולת למלא את האינטרסים של החשובים ביותר - הלקוחות,המשקיעים והעובדים.עם תשומת הלב הנכונה מותגים רבים חוזרים לחיים במהירות. לחלק נדרש רק טיפול קוסמטי - החל מנגיעות קלות בעיצוב האריזה ועד לפייסליפטינג  של המותג - יחד מסרים שיווקיים מתאימים. אחרים דורשים מאמצי החייאה משמעותיים יותר ומיתוג מחדש כוללני יותר. ואחרים פשוט צריכים להתכונן להסתלקות מן העולם ומעבר ל"שדות הציד הנצחיים של המותגים" ( ויש שם הרבה ,למעשה הרוב המכריע של המותגים לא זוכים לחגוג את יום הולדתם החמישי).סימני אייג`ינג אצל מותגים
יש לזכור כי זמנים משתנים,עסקים משתנים,הסביבה התחרותית משתנה,צרכים ורצונות של צרכנים משתנים,אופנות משתנות, ולעיתים גם מותגים צריכים להשתנות.עלינו לבדוק האם מהות העסק השתנתה? האם ליין המוצרים הורחב ועשוי לשנות את ההבטחה לצרכן - האם ההבטחה המותגית שלנו עדיין רלבנטית לכל המוצרים או השירותים שאנו  מציעים או מתכננים להציע ?בדרך כלל סיבה עיקרית היא שינויים בסביבה השיווקית כמו למשל עמידה בפני מתחרה חדש או חזק יותר  ואזי עד כמה הזהות המותגית,ההבטחה המותגית והניסיון של המותג יוכלו לעמוד בפני האתגר ?האם מוצרים חדשים בשוק או העדפות של צרכנים גרמו לצרכנים לאבד עניין בתכונות המותג שלנו או בהבטחה המותגית ?האם המסר המותגי הפך להיות לא מסונכרן עם הצרכים והטעמים העכשוויים של הצרכן? האם הזהות המותגית כגון הלוגו,הסיסמא ואלמנטים אחרים של הזהות - הפכו מיושנים ביחס לעיצוב העכשווי ולמגמות הרווחות ?האם הצרכנים מבינים את המותג? יש לזכור כי המותג חי במוחו של הצרכן לכן לפני שעושים שינויים כדאי מאד להשקיע מאמצים על מנת לגלות מה אלו שמכירים את המותג כעת חושבים עליו. האם תדמית המותג העכשווית משקפת את המיצוב אליו אתה שואפים?  האם הצרכן מדרג את המותג שלך בין המובילים את התחום? האם המידרג הצרכני תואם את ציפיות הצמיחה? האם המותג מושך את הקהל בו אנו מעוניינים? האם המסר קוהרנטי בכל נקודות ההשקה של הצרכן עם המותג ?ההיסטוריה השיווקית מלאה במותגים שמלווים אותנו שנים רבות ,מותגים שידעו לפלס את דרכם משך השנים ולהתאים עצמם (בזמן) לתנאים ולנסיבות,כמובן לצד כאלו שלא צלחו את אוקיינוס השנים. בכל מקרה כאשר מדובר במותגים טיפולי האנטי-אייג`ינג עשויים לעזור הרבה יותר מאשר לקמטים שעל פנינו.
דן בר-דוב
יועץ שיווק ומיתוג
bardov1@netvision.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב